Zdravé alternativy hranolek

Je velmi těžké odolat nezdravým hranolkům. Víte ale o tom, že existují jejich mnohem zdravější alternativy? Pokud hranolky nahradíte jimi, nemusíte si už nic vyčítat. Mezi tyto alternativy například patří výměna brambor za jinou zeleninu.

Následující článek Vám představí pět zdravých a chutných alternativ za hranolky, které si můžete udělat doma a tak uspokojit své chuťové buňky. Všechny recepty jsou velmi snadné, nepotřebujete na ně moc ingrediencí ani Vám jejich příprava nezabere moc času. Vyzkoušejte něco nového.

  • Věděli jste, že jedna porce hranolek v restauraci rychlého občerstvení, která má přibližně 170 gramů, obsahuje přibližně 570 kalorií, 30 gramů tuku, 70 gramů uhlohydrátů a 330 miligramů sodíku?

Kapustové hranolky

K přípravě kapustových hranolek Vám stačí jen 4 ingredience. Kapustové hranolky mají lehkou a svěží chuť a jsou velmi křupavé.

Budete potřebovat: 10 – 12 listů kapusty, 1 lžíci olivového oleje, mořskou sůl a čerstvě umletý pepř.

Postup přípravy: Předehřejte troubu na 130 °C. Odstraňte stopky z listů kapusty, opláchněte je a nechte uschnout. Listy poté dejte do velké mísy a polijte je olivovým olejem. Poté je posypte mořskou solí a mletým pepřem. Nyní je poskládejte vedle sebe na plech a pečte asi 30 minut. Poté je nechte vychladnout a můžete podávat.

Petrželové hranolky

Petrželové hranolky si můžete udělat dvěma způsoby. A to obalené v mandlovém těstíčku, nebo s kari omáčkou. Z hlediska nutričního hlediska je petržel někde mezi bramborami a mrkví.

Petrželové hranolky v těstíčku:

Budete potřebovat: 3 střední petržele oloupané a nakrájené na tenké proužky, 1 lžíci mandlového másla, 2 lžíce arašídového másla, 1 lžíci olivového oleje, mořskou sůl.

Postup přípravy: Troubu předehřejte na 200 °C. V míse smícháme dohromady mandlové a arašídové máslo, olej a sůl. Poté vložte do mísy petržel a obalte je ve směsi. Obalenou petržel dejte na plech a vložte do trouby na 30 – 50 minut.

Petrželové hranolky s kari omáčkou

Budete potřebovat: 2 střední petržele, 2 lžíce olivového oleje, 1 lžičku kmínu, 1 lžičku koriandru, ½ šálku nízkotučného jogurtu, ½ lžičky kari pasty, šťávu z poloviny limetky, 1 malou zelenou cibulku, hrubou sůl a mletý pepř.

Postup přípravy: Předehřejte troubu na 230 °C. Petržel nakrájejte na úzké proužky. Proužky petržele poté dejte na plech a polijte je olejem a posypte kořením. Pečte 25 – 30 minut a v polovině doby pečení petržel obraťte. Během pečení smíchejte jogurt, kari, limetkovou šťávu a zelenou cibulku a osolte a opepřete podle chuti. Tato směs bude sloužit k namáčení petržele.

Pečená cizrna

Pečená cizrna je také skvělou alternativou za hranolky. Uspokojí Vaší chuť po slaném a navíc dodá Vašemu tělu vlákninu.

Budete potřebovat: 1 balení cizrny, 1 lžíci olivového oleje, mořskou sůl, směs koření – kari, marocké koření, nebo mexické koření.

Postup přípravy: Předehřejte troubu na 200 °C. Opláchněte cizrnu v cedníku a nechte ji vyschnout. Poté cizrnu dejte do mísy s olivovým olejem, mořskou solí a kořením. Nyní položte cizrnu na plech a pečte asi 30 minut.

Sladké bramborové hranolky

Pečené sladké bramborové hranolky jsou sladké, chutné a křupavé. A jsou mnohem zdravější, než typické smažené bramborové hranolky.

Budete potřebovat: 2 střední sladké brambory, 2 lžíce olivového oleje, 1 lžíci hnědého cukru, sůl a pepř.

Postup přípravy: Předehřejte troubu na 230 °C. Sladké brambory rozpulte podélně a nakrájejte je na proužky. Ty potom umístěte na plech a polijte olivovým olejem a ocukrujte. Pečte asi 15 minut, potom je otočte a pečte dalších 5 – 10 minut. Nakonec přidejte sůl a pepř a podávejte.

Tuřínové hranolky

Tuřínové hranolky opravdu vypadají jako pravé hranolky. A chutnají opravdu skvěle.

Budete potřebovat: tuřín, olivový olej, sůl, pepř, chilli prášek.

Postup přípravy: Předehřejte troubu na 200 °C. Tuřín oloupejte škrabkou na brambory, a rozkrájejte jej na proužky. Proužky tuřínu polijte olivovým olejem, přidejte koření podle chuti a poté jej dejte péct do trouby na 15 minut. Poté proužky tuřínu obraťte a pečte dalších 10 – 15 minut. Můžete podávat. Tuřínové hranolky chutnají skvěle s kečupem.

Závěrem – Zdravé alternativy hranolek

Hranolky se neřadí mezi zdravé potraviny, přesto se ve stravě vyskytují čím dál častěji. Jsou velmi oblíbené nejen v řetězcích rychlého občerstvení, ale smažíme je i doma. Nebereme na vědomí kolik tuku obsahují a že mohou mít negativní vliv na naše zdraví.

Vyzkoušejte některý z receptů v tomto článku a možná zjistíte, že tyto alternativy hranolků, nejenže jsou zdravé, ale také Vám mohou zachutnat tak, že si na smažené hranolky ani nevzpomenete.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id18802 (novesluzby.cz#21483)


Přidat komentář