Uklidnění nervů

Máte starostí až nad hlavu? Trpíte stresem, máte věčně pocit, že nestíháte a i když máte konečně hotovo, pořád ve Vás hlodá myšlenka, jestli jste náhodou na něco nezapomněli? Naučte se „vypnout“ a zdravě relaxovat.

Cítíte, že potřebujete odpočinek, avšak nechcete si ho dopřát, protože se obáváte, že bez Vás by se prostě „zhroutil svět“? Máte strach, že když si jednou odpočinete, budou Vás považovat za lenocha a tak pořád tvrdě dřete až do úmoru? Jenže takový stav nemůže skončit jinak než přepracovaností. Jinými slovy, naučit se zdravě relaxovat a odpočívat je nutností, bez níž se prostě neobejdete. Jak si maximálně užít chvíle volna tak, aby Vám přinesly co největší užitek, osvěžení a načerpání nových sil? Vyzkoušejte to s námi!

Výlet do přírody

Když nemáte moc času, ale přesto se Vám podařilo nechat si pro sebe alespoň pár hodin volna a je přívětivé počasí, vydejte se do přírody. Příroda má své kouzlo i ve chvílích, kdy není zrovna ukázkově modré nebe. Třeba takové mlhy nebo inverze, zářivé podzimní barvy anebo zimní mrazivý les jsou také moc krásné, ale je potřeba se dobře obout a obléct, aby se z procházky nestalo utrpení.

Čím nerušenější a tišší místa si pro procházky a odpočinek v přírodě najdete, tím lépe. Příroda umožňuje uklidnit se, ponechat stresy a starosti za sebou a načerpat novou sílu. Podle příznivců východní medicíny a esoterie vytvářejí některé početné organismy v přírodě velké množství čisté energie, které dokáže účinně očistit naše biopole od negativní energie, pokud jim to dovolíme. Dobrým příkladem jsou například rozsáhlé lesy, ve kterých převažuje jeden druh, u nás to většinou bývají lesy smrkové.

Kam nechodí slunce, tam chodí lékař

Trávíte většinu času v práci anebo doma? Až bude někdy krásný slunečný den, pokud je to možné, udělejte si pro sebe volno alespoň na pár hodin a vydejte se užívat si příjemných slunečních paprsků.

Slunce má spoustu pozitivních účinků a mezi ty, které můžete pocítit velmi brzy je, že Vás dokáže doslova nabít energií. Vzpomeňte si, jak jste se někdy vrátili domů po celém dni venku za krásného slunečného počasí Jak jste se cítili? Určitě skvěle, že ano. Slunce dokáže člověku dodat spoustu energie, zbavit stresu a podpořit dobrou náladu. Vyzkoušejte to také!

Spánek léčí

A po krásné procházce nebo celodenním výletu se už určitě těšíte, jak hupnete do postele a pořádně se vyspíte. Bohužel mnoho z nás spánek zanedbává a spí buď málo nebo naopak hodně, anebo spíme v nevhodnou dobu.

Spát bychom neměli během dne, protože se tím připravujeme o kvalitní noční spánek. Pakliže se vyspíte přes den, večer budete mít problém s usnutím a ráno se vzbudíte nevyspalí. Spát bychom měli chodit ideálně nejpozději do 22 hodin, ale například v zimě klidně i dříve. Spánek před půlnocí je totiž pro celkovou regeneraci těla nesmírně důležitý a pokud jej tělu delší dobu nedopřáváme a chodíme spát až k půlnoci nebo ještě později, tělo tím trpí a je unavené.

Co se** délky spánku** týče, ta je u každého jedince individuální. Někdo vyžaduje 9 hodin spánku, což nejčastěji platí pro přirozeně štíhlé až hubené osoby. Někomu naopak stačí 8, 7 nebo i méně hodin spánku. I pro ty, kdo spí jen krátce však platí, že je lepší jít spát dříve a také dříve vstávat, než naopak.

Masáže

Výborným způsobem, jak se uvolnit, udělat něco pro své tělo i duši a rozproudit v sobě novou energii, mohou být masáže. Masáží je spousta druhů od klasických relaxačních a sportovních, přes různé orientální, baňkovací nebo moxovací až po erotické nebo tantrické masáže a další. Výběr je tedy bohatý, stačí si jen zvolit to, co zrovna potřebujete a maximálně si chvíle volna užívat.

Zapomeňte na počítač, televizi, mobil a veškerá média

Pokud se nechcete stresovat, zapomeňte alespoň na jeden den na televizi a počítač, sociální sítě i veškerá média a ideálně i na mobilní telefon, pokud můžete. Skrze tyto kanály k nám neustále přichází obrovské množství informací a podnětů, které ale vůbec nepotřebujeme, jen nás otravují a ubírají čas. Mnoho zpráv v médiích je navíc velmi negativních, takže jen zbytečně zvyšují náš stres a obavy.

Namísto toho na všechny tyhle věci zapomeňte a udělejte si co nejčastěji chvíle jen pro sebe nebo svou rodinu.

Meditace

Jiným způsobem, jak se uvolnit a zbavit stresu, může být meditace. Meditovat lze různými způsoby například při poslechu vhodné uklidňující hudby, nějakým typem cvičení, obvykle jógou anebo třeba právě procházkou v přírodě – i za chůze lze meditovat. To všechno jsou způsoby meditace.

Abychom se naučili meditovat, je dobré nejdříve začít s meditací bez pohybu, ideálně vleže – pozor, neusněte však, i když, jak už víte, i spánek léčí. Většinou si podle různých ilustrací nebo sošek představujeme meditaci vsedě na zadku, s překříženýma nohama a s dlaněmi na kolenou obrácenými vzhůru. Ano, i to je jedna z pozic, kterou je možné využít pro meditaci, avšak stejně tak dobře, ne-li lépe lze pro meditaci použit pozici vleže, která také patří mezi tradiční, i když u nás méně známé, meditační pozice. Pakliže máte ztuhlé svaly, zkuste si je před meditací protáhnout, promasírovat či třeba procvičit, pokud to pomůže k jejich uvolnění.

Pohodlně si lehněte a mějte na sobě jen lehké oblečení, které Vás nikde nestahuje. Dobré je sundat si z těla všechny kovové věci a pokud chcete, můžete meditovat i zcela nazí, přikrytí jen lehkou pokrývkou tak, aby Vám nebylo horko ani chladno.

Když ležíte, můžete vyzkoušet několikrát zatnout svaly celého těla a následně je zase povolnit, což pomůže k jejich lepšímu a hlubšímu uvolnění a tím i příjemnému pocitu. Soustřeďte se na svůj dech a snažte se dýchat nosem pomalu a hluboce – nejdříve naplňte vzduchem břicho, pak hrudník a pak ještě stále pomalu nadechujte, dokud se nezačnou mírně nadzvedávat i Vaše klíční kosti. Vydechujte také pomalu a můžete vydechovat ústy.

Soustředění na dech Vám pomůže přestat odbíhat myslí ke svým problémům nebo starostem, což je pro úspěšnou meditaci velmi důležité, ba nezbytné. Při meditaci si můžete představovat, že do svých energetických center, známých jako čakry, nadechujete energii v podobě světla a poté ji rozptylujete po celém svém těle a páteří posouváte nahoru do hlavy a temenem hlavy zase ven.

Tato meditace Vás nejen uklidní, pomůže** zvládat stres** a nabije novou energií, ale také Vám může pomoci najít novou duchovní cestu a rozvíjet svůj život ve zcela nové kvalitě.

Žijte v přítomnosti a budete opravdu žít

Meditace a soustředění na svůj dech je výborný způsob, jak se naučit žít v přítomnosti, vědomě prožívat to, co zrovna děláte ať už jíte, pracujete anebo relaxujete a odpočíváte atp. Spoustu svého času trávíme bloumáním v minulosti, anebo naopak myslíme na budoucnost namísto toho, abychom žili v přítomnosti. Výsledkem je, že vlastně ani nežijeme, protože přítomnost nám nepozorovaně uniká mezi prsty. Naučte se žít přítomností a teprve tehdy budete opravdu žít.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id18969 (novesluzby.cz#24438)


Přidat komentář