Snídaně s nízkým obsahem cukru

Cítíte se dopoledne unavení a pomalí? Snažíte se ospalost překonat vysokými dávkami kofeinu? Co když je ale hlavní problém ve složení Vaší snídaně? V následujícím článku se dozvíte tipy na snídaně s obsahem cukru pod 30 gramů.

Snídaně s nízkým obsahem cukrů a zato vysokým obsahem bílkovin a vlákniny Vás dokáží nabít energií na celé dopoledne. Vyhněte se koblihám, či croissantům obsahujícím hodně cukru, který funguje jako krátkodobý dodavatel energie pro tělo. Pokud potřebujete nápady ohledně zdravé snídaně, následující jídla obsahují méně než 30 gramů cukru na porci a zaručeně Vám dodají energii na celé dopoledne a k tomu ještě uspokojí Vaše chuťové pohárky.

Jogurt, ovesné vločky a ovoce

Smíchejte například 7 gramů bílého jogurtu se 4 gramy ovesných vloček a polovinou šálku borůvek, což je asi 7 gramů. Celkový obsah cukru se pohybuje okolo 18 gramů. Tato snídaně může sloužit jako alternativa těm, kteří rádi snídají jogurt s müsli, které se sice řadí mezi zdravé potraviny, ale obsahuje hodně cukrů. Ovesné vločky a čerstvé ovoce müsli chuťově nahradí a navíc Vám dodají více dlouhodobé energie.

Ovesná kaše s jablky, skořicí a mandlemi

Ovesná kaše je ideální snídaní a když při její přípravě budete kreativní, jde o velmi chutné jídlo. Většina z nás je z dětství zvyklá na ovesnou kaši posypanou kakaem a cukrem. Takto připravená ovesná kaše se za dravou dá považovat jen z části. Pokud ovšem připravíte ovesnou kaši, do které přidáte jedno menší jablko, 5 gramů mandlí a osladíte ji místo cukrem skořicí, zdravá a chutná snídaně s obsahem cukru kolem 28 gramů je na světě.

Vaječná omeleta

I obyčejná vaječná omeleta se dá připravit kreativně. Stačí do ní nakrájet místo uzeniny kousky zeleniny. Na přípravu budete potřebovat dvě vejce, jedno malé rajče, jednu menší zelenou papriku, 3 gramy hub a na dochucení a ozdobení 1 gram čedaru. Výsledná snídaně obsahuje jen velmi málo cukru, něco kolem 5 gramů.

Cereálie s mlékem a jahodami

I cereálie mohou obsahovat málo cukru, musíte ale vybírat ty bez přidaných kousků ovoce, nebo bez čokoládové či jiné polevy. Ovoce si vždy můžete přidat sami, podobně jako u ovesných vloček. Zkuste 6 gramů cereálií zalít šálkem mléka a přidat například 8 jahod. Snídaně teď obsahuje kolem 23 gramů cukru.

Sýr cottage

Cottage sýr je velmi zdravou alternativou pro milovníky sýra. Můžete jej jíst jak s chlebem, tak s rohlíkem. Pokud je to pro Vás poněkud jednotvárná snídaně, zkuste jej doplnit o ovoce a oříšky. Nebojte se, i takto upravený chutná cottage sýr dobře, sám o sobě totiž není moc slaný.

Celozrnné skořicové lívance

K přípravě budete potřebovat 1/3 šálku ovesných vloček, 1/3 šálku pšeničných klíčků, 1/2 šálku nízkotučného podmáslí, 1 celé vejce, 1 bílek, vanilkový prášek, 1/2 šálku nízkotučného mléka, 1/2 šálku celozrnné mouky, 1 lžičku prášku do pečiva a 2 lžičky mleté skořice.

V misce smícháme ovesné vločky, pšeničné klíčky a podmáslí. Nechte stát dokud směs nezměkne. Poté přidejte vejce, vaječný bílek a nízkotučné mléko a vanilkový prášek.V další míse smíchejte celozrnnou pšeničnou mouku s práškem do pečiva a skořicí. Utvořte uprostřed směsi místo, kam nalijete smíchané ingredience z první mísy. A míchejte, dokud se vše úplně nespojí dohromady. Poté osmažte dohněda. Tato snídaně obsahuje v závislosti na množství použitých ingrediencí kolem 16 gramů cukru.

Máte ráno dostatek času na přípravu snídaně? Chcete zkusit něco nového? Co třeba sladkou mini pizzu.

Sladká mini pizza

Na tři porce budete potřebovat následující ingredience: ½ lžičky mleté skořice, 1 celozrnnou pita kapsu, polovinu šálku vanilkového pudinku bez cukru, kousek sýra, ½ šálku jahod nakrájených na plátky, ½ šálku borůvek, 1 oloupané a nakrájené kiwi.

Předehřejte troubu na 175 °C. Každou ze tří pita kapsiček posypte skořicí a poté je vložte do trouby na 10 minut. Poté je nechte vychládnout. V malé misce smíchejte do hladka pudink se sýrem. Na každou pita rovnoměrně rozetřete 2 lžíce pudinkové směsi a poté navrch naklaďte čerstvé ovoce. Každá mini pizza obsahuje kolem 15 gramů cukru.

Nízkotučné borůvkové waffle

Na 3 porce budete potřebovat: ½ šálku nakrájených jahod, ½ šálku borůvek, ½ šálku malin, 3 waffle,1 lžíci jahodové marmelády s nízkým obsahem cukru.

Každou waffli poté potřete marmeládou a ozdobte ovocem. Výsledná snídaně obsahuje něco kolem 10 gramů cukru.

Pokud si snídani bez koblihy nebo croissantu nedokáže představit, nebo chcete udělat dětem chutnou, ale zdravou snídani. Následující recept bude chutnat Vám i dětem. Počítejte ovšem s delší přípravou.

Ovesné muffiny s jahodami

Na šest muffinů budete potřebovat: 1 šálek ovesných vloček, ¼ šálku celozrnné mouky, 1 lžíci prášku na pečení, ½ šálku nízkotučného mléka, 1 vejce, vanilkový prášek, 3 lžíce jahodové marmelády s nízkým obsahem cukru.

Předehřejte troubu na 190°C. V míse rozšlehejte mléko, vejce a vanilkový cukr.V další míse smíchejte ovesné vločky, celozrnnou mouku, prášek do pečiva. Uprostřed utvořte místo a do něj přelijte našlehanou směs z první mísy. Ze směsi vytvořte muffiny a dovnitř přidejte jahodou marmeládu. Pečte 20 – 25 minut. Muffiny poté obsahují 10 gramů cukru.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id18693 (novesluzby.cz#20632)


Přidat komentář