Potraviny spalující tuk

Následující článek Vám představí osm základních potravin (o kterých byste to neřekli), které dokáží nejen spalovat tuky, ale také Vás zasytí, takže následně sníte mnohem méně kalorií. Jde přitom o potraviny, které jsou běžnou součástí našeho jídelníčku.

O potravinách pomáhajících se spalováním tuků a s hubnutím už toho bylo napsáno hodně. Tento článek pojednává o potravinách, které jsou součástí běžného zdravého jídelníčku.

 

Vejce

  • Jedno Vejce obsahuje jen 78 kalorií.

Vejce má velmi vysoké nutriční hodnoty a obsahuje hodně bílkovin, které tělo zasytí. Pokud budete jíst vejce k snídani, omezí to Vaši chuť na dalšímu dopolednímu jídlu. Tak můžete přijmout až o 330 kalorií za den méně.

Složení vejce

  • 100 gramové vejce se skládá ze 75 gramů vody, 12 gramů bílkovin, 11 gramů tuků, 9 gramů mastných kyselin a 391 miligramů cholesterolu. Dále obsahuje vitamin C, vitamin D, vitamin E, vitamin B6, vitamin B12, karoten, thiamin, riboflavin či niacin.

Jsou vejce dobrá nebo špatná?

Vejce jsou haněna kvůli vysokému obsahu cholesterolu, který je považován za hlavní důvod mnoha onemocnění srdce. Ve skutečnosti ale hlavním viníkem není cholesterol, nýbrž nasycené mastné kyseliny. Vejce obsahují zdravé živiny a jsou považovány za bezpečné potraviny pokud je nejíte každodenně ve větším množstvím. Doporučená dávka cholesterolu denně je 300 miligramů, přičemž 1 vejce obsahuje 213 miligramů cholesterolu.

 

 

 

Hořká čokoláda

  • 30 gramů kvalitní hořké čokolády obsahuje přibližně 170 kalorií.

Podle výzkumu univerzity v Kodani, lidé, kteří si před jídlem dopřejí kousek hořké čokolády, snědí mnohem méně. Navíc tento malý kousek hořké čokolády může omezit Vaše chutě na slané, tučná jídla a také na další sladké během celého dne. Nemluvě o hormonu štěstí, které čokoláda vyplavuje.

Složení čokolády

  • 100 gramů čokolády obsahuje 4 gramy bílkovin, 37 gramů tuku, 57 gramů cukru a 2 gramy cholesterolu.

Piniové oříšky

  • 15 gramů piniových oříšků obsahuje přibližně 95 kalorií.

Zdravé mastné kyseliny obsažené v piniových oříšcích zvyšují podle korejských vědců hladinu hormonů sytosti v těle. Tyto mastné kyseliny také drží na uzdě ukládání tuku v oblasti břicha. A jak všichni dobře víme, tuk nahromaděný v oblasti břicha je mnohem nebezpečnější, než tuk nahromadění jinde na těle.

Čerstvý sýr

  • 30 gramů čerstvého sýru obsahuje přibližně 76 kalorií.

Čerstvý sýr obsahuje velké množství kyseliny linoleové, která dodává tělu pocit sytosti a také urychluje spalování tuku. Přičemž nejvíce kyseliny linoleové obsahuje sýr od zvířat, která jsou krmena trávou. V obchodě kupujte jen čerství sýry, nebo se vydejte na vesnický trh.

Čerstvé mléko

  • 1 sklenice mléka obsahuje přibližně 86 kalorií

Pro mnohé je mléko jen dětskou stravou, nebo pomocníkem při vaření. Nejvíce lidí pravděpodobně mléko konzumuje s kávou. Málokdo z nás si nalije čerstvé mléko do sklenice místo vody či limonády. Mléko obsahuje bílkoviny a navíc uhasí žízeň mnohem rychleji než limonády bohaté na cukry. Mléko, stejně jako sýr také obsahuje kyselinu linoleovou urychlující spalování tuku v těle.

Složení kravského mléka

  • 100 gramů mléka obsahuje 87 gramů vody, 3,2 gramů bílkovin, 3,9 gramů tuku, 14 mg cholesterolu a 4, 8 gramů cukrů.

Pomeranče

  • Jeden pomeranč obsahuje přibližně 59 kalorií.

Pomeranč je jedním z nejlepších druhů ovoce a to díky vysokému obsahu vlákniny. Jsou na prvním místě v indexu sytosti mezi ovocem, který dali dohromady australští vědci. Vláknina obsažená v pomerančích bojuje s tukem. Je dokázáno, že lidé, kteří mají v těle dostatek vlákniny, mají méně tukové tkáně. Nemluvě o tom, že pomeranče jsou vysoce bohaté na vitamíny.

Složení pomeranče

  • 100 gramů pomeranče obsahuje 86 gramů vody, 1 gram bílkovin, 0,1 gramů tuku, 8,5 gramů cukru, 0 gramů cholesterolu a 1,7 gramů vlákniny. Dále obsahuje vitamin C, vitamin D, vitamin E, vitamin B6, vitamin B12, karoten, thiamin, riboflavin, či niacin.

Brambory

  • Jeden větší brambor obsahuje 161 kalorií.

Je obecně známo, že brambory jsou bohaté na škrob a mají díky tomu špatnou reputaci. Ovšem nezaslouží si ji. Brambory jsou potravinou, která Vás nejvíce zasytí. Jsou třikrát sytější než krajíc bílého chleba. A navíc škrob v nich obsažených pomáhá tělu spalovat tuky.

Složení brambor

  • 100 gramů brambor obsahuje 79 gramů vody, 2 gramy bílkovin, 0,2 gramů tuků, 0,6 gramů cukrů, 16,6 gramů škrobu, 1,3 gramu vlákniny a 0 gramů cholesterolu.

Potraviny s vysokým obsahem vody

I obyčejná voda pomáhá spalovat tuky. Podle japonského výzkumu ženy, které konzumovali hodně na vodu bohatých potravin měli menší body mass index a menší obvod pasu. Mezi potraviny bohaté na vodu patří například: brokolice, hlávkové zelí, květák, grapefruit, hlávkový salát, ředkvičky a špenát.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id18777 (novesluzby.cz#21330)


Přidat komentář