Potraviny - jídelníček pro děti

Dochází Vám nápady na vaření, nebo jen chcete začít vařit zdravěji pro své děti? Dokážete jmenovat potraviny, které by děti měly jíst v rámci zdravého životního stylu a správného vývoje jejich mozku?

Následující článek by Vám měl poradit jak na to. Je zřejmé, že děti ve vývinu potřebují jiné složení jídelníčku než jejich rodiče. Pokud některé z uvedených potravin Vaše děti nechtějí jíst vyzkoušejte některé z receptů uvedených níže.

Vejce

Vejce jsou přirozeným zdrojem bílkovin a vitamínu D a pomáhají dětem získat a udržet si svalovou hmotu. Ve stravě Vašich dětí by tedy neměly chybět. Pokud Vaše dítě nechce vejce jíst, zkuste je zakomponovat do jídla, které mu chutná. Můžete například vyzkoušet lotrinský koláč. Jde o slaný koláč, který je oblíbený především ve Francii. Nejenže uděláte něco zdravého pro své dítě, ale také si pochutnáte na něčem novém.

Lotrinský koláč

Budete potřebovat:

  • 1 lžíci olivového oleje, 2 nakrájené střední cibule, sůl, černý pepř, nasekanou listovou petržel, 4 vejce, 250 ml smetany, 150 g strouhané sýru, 3 lžíce studené vody, 250 g hladké mouky, 125 g másla a muškátový oříšek.

Příprava:

  • Nejdříve si připravíme těsto. Máslo rozkrájejte na malé kousky, na vál nasypte mouku a utvořte uprostřed důlek. Tam přidejte sůl a kousky másla. Všechny přísady poté spojte rukou na drolící se směs. Poté za přidávání studené vody ze směsi vytvořte hladké nelepící těsto. Z těsta nyní utvořte kouli, zabalte ji do potravinářské fólie a nechte v ledničce odpočinout minimálně dvě hodiny. Poté těsto lehce rozválejte válečkem do kruhu a vložte do máslem vytřené koláčové formy. Přebývající těsto jednoduše ořízněte. Těsto nezapomeňte propíchat vidličkou.

  • Rozšlehejte smetanu s vejcem, solí a muškátovým oříškem a nalijte na těsto do formy. Přisypte ještě nastrouhaný sýr.

  • Pečte v troubě při 200 °C 35 – 40 minut.

Můžete také přidat osmahnutou slaninu.

Ovesné vločky

Ovesné vločky jsou dobré na správnou funkci srdce, snižují cholesterol a tělo zasytí na mnohem déle než například bílá mouka. Nechtějí děti jíst ovesnou kaši? Zkuste jim udělat k snídani palačinky z ovesných vloček.

Ryby

Ryby jsou bohaté na omega - 3 mastné kyseliny, které jsou klíčovou složkou pro správný vývoj mozku, převážně potom ryby ze studených vod. Zkuste dětem uvařit teriyaki z lososa. Jde o oblíbený japonský pokrm a jeho přípravu zvládne každý.

Lososové teriyaki

Budete potřebovat:

  • 4 lžíce medu, 4 lžíce sójové omáčky, 2 lžíce Mirin vína na vaření, strouhaný zázvor, 170 g filet z lososa, 2 lžíce vody.

Příprava:

  • Smíchejte vodu se sójovou omáčkou, vínem na vaření a medem. V této směsi marinujte plátky lososa po dobu nejvíce 30 minut. Poté plátky lososa nechte péct na 220° po dobu pěti až deseti minut. Omáčku mezitím ohřívejte na pánvi dokud nezíská konzistenci sirupu. Plátky lososa poté před servírováním polijte šťávou z pánve. Jako přílohu použijte rýži.

Lososa můžete místo pečení i osmažit na pánvi, či ogrilovat.

Fazole

Fazole jsou bohaté na vlákninu a pomáhají regulovat činnost trávicího traktu. Navíc mají uklidňující funkci, takže Vaše neposedné dítě zklidní. Fazole nepatří mezi oblíbené pokrmy dětí, zkuste proto udělat k večeři mexické kuřecí Chilaquiles. Jde o alternativu ke známějšímu taccos.

Kuřecí Chilaquiles

Budete potřebovat:

  • 12 malých kukuřičných tortil nakrájených na proužky, 1 cibuli nakrájenou na tenké plátky, 5 mletých stroužek česneku, 350 g nakrájených vařených kuřecích prs, 1 hrnek kuřecího vývaru, 1 plechovku černých fazolí, 170 g sýra, sůl, pepř, olej.

Příprava:

  • Předehřejte troubu na 200 °C. Do nízkého plechu rozložte nakrájené tortilly na proužky, osolte, pokapte olejem a lehce v troubě opečte asi po dobu 15 minut. Na malém ohni na pánvi mezitím orestujte cibuli a česnek, přidejte kuřecí maso, poté přilijte kuřecí vývar a vmíchejte fazole, přiveďte k varu a duste asi 5 minut.

  • Směs poté nalijte na plech na nakrájené bortily, posypte sýrem a pečte na 200 °C  po dobu 10 minut dokud se sýr neroztaví.

Špenát

Špenát je bohatý na železo, které udržuje zdravou krev a pomáhá budovat svalovou hmotu. Děti ovšem mívají často problém špenát sníst. Můžete jej ovšem přidat do jejich oblíbených těstovin, nebo do jídel z drůbežího masa.Vyzkoušejte například špenátové pesto, které se hodí jako příloha k drůbeži i rybám.

Špenátové pesto

Budete potřebovat:

  • 25 ml olivového oleje, 125 gramů listového špenátu, ¼ šálku opečených piniových oříšků, 2 lžíce citrónové šťávy, sůl, mletý černý pepř, 25 gramů balkánského sýru, 2 stroužky česneku.

Příprava:

  • Smíchejte špenát, piniové oříšky a citrónovou šťávu v kuchyňském robotu do hladka. Postupně přidávejte olej a sýr a míchejte dokud nevznikne hladká hmota.

Potom stačí jen polít pestem těstoviny, nebo jej přidat jako přílohu k rybě či drůbeži.

Závěrem

Dětská strava je velmi důležitá. Dbejte především na to, aby Vaše děti měly přísun všech základních živin.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id18780 (novesluzby.cz#21354)


Přidat komentář