Jak si posílit imunitní systém

Kolik lidí jste v poslední době slyšeli smrkat, nebo kašlat? Pravděpodobně jich bude hodně, protože jak sezóna nachlazení, tak chřipková sezóna je během podzimu v plném proudu. Co můžete udělat, abyste se těmto onemocněním vyhli?

Na podzim je důležité posílit si imunitu, což Vaše tělo před nachlazením i chřipkou ochrání. Začněte tím, že budete jíst vyváženou stravu. Nedostatek jedné nebo i více živin ve stravě může Váš imunitní systém hodně oslabit. Ovoce a zelenina posilují imunitní systém, ale můžete zkusit i další techniky na posílení Vaší imunity. Níže se dozvíte osm tipů na to, jak se během podzimního počasí vyhnout nachlazení a chřipce.

Co je to imunitní systém

Imunitní systém chrání tělo před alergeny, viry, bakteriemi a dalšími potenciálně škodlivými látkami, známými jako antigeny. První obrannou linií imunitního systému je kůže a sliznice. Největším ochráncem těla před škodlivými látkami jsou ovšem bílé krvinky, které neutralizují nebo ničí choroboplodné zárodky. Imunitní systém ovlivňuje celkový zdravotní stav. Pět porcí ovoce a zeleniny denně, by mělo Váš imunitní systém udržet v chodu. Někdy je ale potřeba více a to především, pokud je Vaše tělo oslabené v důsledku nevyvážené stravy. Máte nejvyšší čas vše napravit a začít jíst vyváženou stravu. Ve vašem jídelníčku by tak kromě ovoce a zeleniny neměly chybět následující potraviny.

1. Čaj

Nečekejte na to až onemocníte, ale čaj pijte již teď. Je prokázané, že pitím zeleného čaje můžete zastavit množení virů ve Vašem organismu. A navíc nápoje s vysokým obsahem antioxidantů katechinů, které se vyskytují právě v čaji, zlepšují schopnost organismu bojovat s infekcí.  Pokud nemůžete pít kofein, zkuste si udělat heřmánkový vývar, který posiluje organismus v boji proti bakteriím a navíc heřmánek působí jako mírné sedativum. Místo limonády tedy sáhněte po čaji, uděláte tak službu svému imunitnímu systému a také svému zdraví.

2. Probiotika

Ne všechny bakterie jsou nepřátelé našeho těla. Například probiotika ho mohou pomoci udržet zdravé. Probiotika ve střevech pomáhají udržet rovnováhu mezi užitečnými mikroorganismy a těmi infekčními. Vyyrovnaná střevní mikroflóra je také důležitá pro celkové zdraví Vašeho imunitního systému. Svou střevní mikroflóru tak můžete posílit probiotiky z lékárny, nebo například jogurtem s obsahem probiotických kultur. A navíc čistá střeva mají vliv i na vzhled Vaší pokožky.

3. Masáže

Ano, i masáže mohou posílit Váš imunitní systém. Nedávné studie prokázaly, že masáže způsobují zvýšení bílých krvinek a jak víte, tyto buňky hrají klíčovou roli v obraně Vašeho organismu. Masáže jsou příjemné, uvolní tělo a navíc posílí Váš imunitní systém, proč je tedy nezkusit?

4. Optimismus

Podle nové studie i optimismus může posílit imunitní systém. Studie sledovala vliv optimismu na imunitu mezi studenty prvního ročníku jisté právnické fakulty. Výzkum probíhal během  jednoho roku a výzkumníci zjistili, že studenti vykazující lepší obranyschopnost organismu byli také optimističtější. Snažte se tedy soustředit se jen na to pozitivní a Váš imunitní systém tak bude posílen.

5. Cvičení

Cvičení neposiluje jen Vaše svaly. Pravidelné cvičení také posiluje Vaši imunitu. Ale pozor, pokud to přeháníte, může intenzivní trénink naopak Vaši imunitu oslabit. Můžete vyzkoušet například lehké kardio cvičení třikrát týdně.

6. Dostatek spánku

Nepodceňujte sílu dostatečného spánku. Ten Vám může pomoci v boji proti všem druhů onemocnění.  Nedostatek spánku totiž snižuje produkci bílých krvinek. Pokud jste zvyklí chodit spát každý den ve stejnou dobu, tento zvyk neporušujte. Nedostatek spánku není spojován jen s větší náchylností na nachlazení, nebo onemocnění chřipkou, ale  má také vliv na duševní a jiná onemocnění.

7. Dostatek vlákniny

Součást vlákniny, látka známá jako beta-glukan je nezbytná k aktivaci typu bílých krvinek zvaných makrofágů, které se vyskytují v kostní dřeni a které bojují proti infekcím. Nejlepším zdrojem vlákniny jsou ovesné vločky. Pokud Vaše strava neobsahuje dostatek vlákniny, neprojeví se to jenom na potížích s vyprazdňováním, ale také na Vašem imunitním systému.

8. Nevyhýbejte se tukům

Pokud Vaše strava neobsahuje dostatek tuků, antioxidanty karotenoidy posilující imuntní systém se nemohou správně vstřebávat. Nebojte, nemusíte jíst tučná jídla, připravte si například salát s olivovým olejem.

Závěrem – Jak posílit imunitní systém

Posílení imunitního systému během podzimního období je velmi důležité, můžete se tak vyhnout nachlazení i chřipce. Pokud si myslíte, že stačí jíst vitamínové doplňky stravy, mýlíte se. Pro správnou funkci imunitního systému a k posílení obranyschopnosti Vašeho organismu je třeba konzumovat vyváženou stravu bohatou na všechny živiny. Dále je potřeba dopřát si dostatek spánku a také pravidelné cvičení. Další možností je potom nechat se proti chřipce naočkovat.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id18849 (novesluzby.cz#21896)


Přidat komentář