Cvičení na trampolíně pro zdraví

Cvičení na trampolínách přináší celou řadu efektů, ale zejména rozproudí váš lymfatický systém. Ten je důležitý pro detoxikaci organismu. Neváhejte a zapojte tento druh cvičení do svého týdenního plánu. Pomůže vám zhubnout a získat dobou náladu.

Děláte něco pro své zdraví?

Je řada způsobů, jak dělat něco příznivého pro své zdraví. Můžete běhat, chodit na hodiny tenisu, plavat, držet redukční dietu nebo si naordinovat správný jídelníček a kupovat doplňky zdravé výživy. Jistě se ale shodneme na tom, že základem je cvičení.

Cvičení vám nepřináší jen hodiny potu a námahy, ale také uvolnění, pocit štěstí,vyplavení všeho negativního z těla ven. Posilujete tak svoje svalstvo, srdíčko, získáváte novou životní pohodu a nadhled nad problémy.

Jaké cvičení si vybírat?

Při výběru správného cvičení se vždy orientujte sami na sebe. Základem je zhodnocení, kolik máte volného času, jak často se můžete příslušné aktivitě věnovat, jaké jsou vaše fyzické možnosti, jestli cvičíváte pravidelně nebo jen občas.

Vhodné cvičení vybírejte také s ohledem na to, jestli rádi relaxujete sami, pokud v práci jste v neustálém kontaktu s lidmi, nebo naopak, jestli máte zájem se smát a bavit s partií známých. Pak raději volte skupinové sporty.

Aerobní cvičení

Pro příjemnou relaxaci spojenou s posilováním je velmi vhodné aerobní cvičení. Toto cvičení přináší přiměřenou zátěž, u které se zapotíte a spálíte přebytečné kalorie. Můžete navštěvovat kurzy aerobiku, step aerobiku, tanečního aerobiku, tae-ba, různých posilovacích cvičení, zumby.

V případě, že trpíte potížemi s klouby, pak je ideální vyzkoušet cvičení na trampolínách. Je to nová netradiční  forma aerobního a posilujícího cvičení, které vás bude bavit a zajisté se u něj i zasmějete.

Podstata cvičení na trampolínách

Jedinou pomůcku, kterou potřebujete pro toto cvičení, je malá trampolína, na které se odehrává celá cvičící sestava. Za doprovodu hudby vám vaše cvičitelka předcvičuje sestavu, která je zpravidla velmi jednoduchá, ale o to náročnější, když se cvičí na trampolínách.

Základem cvičení je udržet balanc, rovnováhu. Pokud jej dokážete udržet, tak to znamená, že jste do svého pohybu zapojili celé kosterní svalstvo. Pro vyrovnávání jednotlivých poloh je nutné zapojit nejen nohy, ale také ruce, břicho a zádové svalstvo, je nutné držet vzpřímený postoj a soustředit se na orientaci v prostoru.

Pozitiva cvičení na trampolínách

  • posilujete celé kosterní svalstvo, povrchové i vnitřní (nohy, ruce, hýždě, bříško, záda, pánev)
  • zahříváte organismus a dostáváte jej do aerobní aktivity, kdy dochází k nejefektivnějšímu spalování kalorií, hubnete
  • upevňujete stabilitu celého těla, zejména hloubkových svalů, které zajišťují správné držení těla
  • pomocí cvičení rozproudíte celý lymfatický systém, který pak dokáže efektivně odvádět z těla toxické látky a škodliviny
  • potíte se, čímž zajišťujete detoxikaci organismu
  • odstraňujete problémy se zavodněním organismu
  • posilujete srdeční sval, učíte se správně dýchat
  • šetříte své klouby

Řada cvičení je bohužel nešetrná k vašim kloubům, ať se jedná o kolektivní sporty jako tenis, volejbal, nebo ostatní, např. step aerobik, karate, běhání. Většina těchto aktivit, mimo plavání, má negativní vliv na některé klouby ve vašem těle. Ty jsou příliš zatěžovány a dochází ke jejich opotřebování, bolestem a nemocem.

Cviky na trampolíně jsou velmi šetrná metoda cvičení, kdy ulevujete těmto partiím. Nepřináší žádné otřesy, které by působily negativně na páteř, kyčle či kolenní klouby.

Jak vypadá jedna cvičící hodina

Celá lekce na trampolínách trvá cca 90 minut. Jedná se o časově náročnější cvičení. Celá lekce je rozložena do tří bloků.

První blok cvičení

První část cvičení je zahřívací. V této fázi je nutné prokrvit tělo aerobními cviky, které se zpravidla provádějí na zemi. Je nutné protáhnout nohy, ruce a záda, aby se při doskocích na trampolíně předešlo případným zraněním. Tato by mohla vzniknout, pokud by vaše svaly a šlachy byly příliš tvrdé.

V rámci zahřívání se provede krátká sestava na zemi a pak se přechází na trampolíny. V první fázi se pouze skáče a vy se připravujete na náročnější sestavy.

Druhý blok cvičení

Ve druhé části vás již cvičitelka vede k tomu, abyste zvládli jednoduchou sestavu. Do této sestavy jsou zapojeny jak nohy, tak také ruce, při doskocích musíte zpevňovat zadeček, záda a bříško. V této chvíli se již dostáváte na úroveň aerobní aktivity, kdy dochází k silnému pocení a spalování tuků.

Sestava je zkombinovaná tak, že se střídají rychlé cviky s pomalejšími. V průběhu pomalejších se vydýcháte a získáte novou sílu na cviky, které jsou více zátěžové, agresivnější, v rychlejším tempu.

Třetí blok cvičení

Třetí část se pak zaměřuje na posilování. Posilují se partie bříška, nohou a zadečku, tak, jak to znáte z jiných aerobních cvičení. Výhodou je, že tato cvičení se provádějí na trampolíně. Ta vám poskytuje dostatečnou oporu zad, cítíte, že posilujete jiné svalové partie, než kdybyste leželi na zemi. Tím, že vám trampolína dává oporu pro záda, ulehčujete jim a nezatěžujete tak přespříliš páteř.

Pocity močení

V průběhu cvičení se vám může začít chtít chodit na toaletu. Je to přirozené. Postupně dochází k rozhýbání celého lymfatického systému a částí, které mají za úkol vylučování. Potíte se a je přirozené, že se vám začne chtít i močit.

Před začátkem cvičení je proto vhodné si zajít na toaletu. V průběhu cvičení ale dostatečně pijte, protože sami zjistíte, že budete mít velký úbytek tekutin. Pokud se vám chce jít močit, odejděte na toaletu a připravte se na další blok cvičení. Není žádoucí, abyste tyto potřeby zadržovali. Nutkání na močení je také způsobeno skákavým pohybem.

Pro koho je cvičení vhodné

Cviky na trampolíně vhodné pro každého, jak pro děti, dospělé, pro ženy nebo muže, pro mladou generaci nebo starší lidi, štíhlé či lidi trpící nadváhou. Je šetrné na klouby a páteř, takže je mohou navštěvovat i ti, co mají zdravotní potíže s pohybovým aparátem. Samozřejmě pokud si nejste jisti, jestli je toto cvičení vhodné právě pro vás, poraďte se se svým lékařem, který zná váš zdravotní stav.

Cvičení není nijak náročné, sami si koordinujete míru vydané energie. Pokud nestačíte, odpočinete si, napijete a pak pokračujete v další sestavě. Základem je hlídat si vaše pocity, jestli nechytáte křečové stavy do nohou, které se mohou dostavit, pokud nejste zvyklí často chodit nebo běhat, jestli se vám netočí hlava v důsledku únavy. Při tomto cvičení totiž opravdu vydáváte značnou míru energie a tak můžete pocítit její nedostatek.

Co si vzít s sebou

Abyste mohli cvičit na trampolínách, je dobré zvolit vhodné oblečení. Budete skákat v ponožkách na trampolíně, proto se raději doporučuje vzít kraťasy nebo ¾ kalhoty, které vám nebudou zavazet a nebudete si přišlapávat jejich nohavice.

Dále si s sebou vezměte obuv na počáteční rozcvičku, ručník pro posilování, abyste si měli čím podložit hlavu a abyste se měli do čeho utírat. Základem je dostatek tekutin. Při cvičení pocítíte s jejich značnou ztrátu v podobě potu či močení.

Vyzkoušejte trampolíny, stojí to opravdu za to!

Cvičení na trampolínách je nejen sportem, ale taky zábavou. Budete se možná ze začátku cítit nejistě, nekoordinovaně, neudržíte stabilitu. Ale to nevadí. Nebudete sami. Při cvičení se ale uvolníte, posílíte a zpevníte svá těla, zhubnete a nabijete se pozitivní energií.

Proto neváhejte a vyzkoušejte je! Výsledky se dostaví, protože při tomto cvičení řádně rozproudíte lymfatický systém, který je důležitý pro odplavení škodlivin z těla, snížíte zavodňování organismu, budete hubnout a cítit se mladí a plni energie.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id18755 (novesluzby.cz#21051)


Diskuze a zkušenosti

Hanka | 13.11.2010 13:13
Trampolínky Trampolínky je nejlepší cvičení jaké může být. Neuvěřitelně jsem si zlepšila kondici. Chodím pravidelně už rok 2x týdně a prvních tak 4 - 5 měsíců jsem myslela, že snad vypustím duši, ale mě to bavilo, tak jsem vydržela a dnes bych kolikrát skákala klidně déle nez hodinu. Co se týče hubnutí - opravdu zhubnete a pokud se udržuje jídelníček, je hubnutí zaručené. A navíc se z nás, co chodíme pravidelně, stala bezva parta :o)

Lucka | 08.12.2010 20:05
a kam chodš na trampolínu???? a kam chodíš ??


Přidat komentář