Letecká škola

Stát se pilotem letounů. O tom sní řada malých kluků, ale i dospělých jedinců. K tomu, aby se tak stalo a mohli jste tak řídit určený typ letadla je potřeba absolvovat pilotní výcvik u letecké školy.

Letectví je obor, který se velice rychle vyvíjí a to, co platilo ještě včera, zítra tak být nemusí. Tvrzení je samozřejmě míněno s nadsázkou, i když něco na tom pravdy bude. Od konstrukce prvních letadel neuběhla zase tak dlouhá doba a dnes, když se podíváte na oblohu, jistě nějaké letadlo, alespoň v dálce uvidíte. Létá se často a čím dál více. Již je poměrně běžné, že se lidé dopravují letadly, což vzhledem k přeplněným silnicím a kolonám v nich, a také čím dál stoupající cenou za palivo, je patrné. Doprava klasickými dopravními prostředky je čím dál dražší a tak není divu, že letecká doprava zaznamenává stoupající tendenci. Což s sebou nese i potřebu pracovníků u leteckých společností, jako jsou především piloti.

Co všechno v letecké škole studovat

Pilot letadla je jeden z oborů, který se v letectví uplatňuje, ale je to rozhodně ten nejžádanější u uchazečů. Aby se člověk stal pilotem, ať už ultralevých, malých letadel, nebo těch dopravních letadel, či samozřejmě i jiných, musí projít určeným pilotním výcvikem, a úspěšně složit zkoušky. Celý výcvik se provádí u renomované letecké školy, s platnou licencí. Mimo piloty se zde učí i potřebná letecká angličtina pro operátory, navigační pracovníky, také běžné pracovníky letišť a leteckých společností a některé nabízí i vyučení v oboru mechanik.** Letecká škola** zkrátka poskytuje vše v oblasti pracovníků v oblasti letectví.

Jak se stát pilotem

Základem je samozřejmě chtíč, tedy být pilotem a pak si vybrat směr a v neposlední řadě úspěšně absolvovat letecký výcvik, zakončený zkouškou. Tím se dotyčný žadatel stává pilotem a je mu vystaven pilotní průkaz. Pokud má dotyčný zájem o tuto zkoušku, musí splnit podmínky a to nejen úspěšné absolvování leteckého kurzu v předepsaných hodinách letu, výcviku, ale i dosaženého věku. U ultralevých letadel je to již od 15 let, u jiných typů letadel je nezbytné, aby absolvent dovršil věk plnoletosti. No a samozřejmostí, tedy velice důležitou podmínkou, je perfektní zdravotní stav žadatele. Ještě než zahájí kurz, musí absolvovat povinnou vstupní prohlídku u Ústavu leteckého zdravotnictví (což neplatí u ultralehkých letadel).

Soukromý pilot

V základní nabídce každé letecké školy by měl být kurz soukromého pilota, který obsahuje dále podkategorie, a to soukromý pilot letounů, dále soukromý pilot vrtulníků a další podkategorie, jako absolvování výcviku letu v noci a tudíž i získání potřebné kvalifikace. Největší zájem je samozřejmě o základní kurz pro piloty na letadlech těžších než 450 kg a s pasažéry ve větším počtu než 2 a to včetně pilota. Pakliže máte o kurz zájem, musíte mít minimálně 17 let a s tím také souhlas k absolvování od zákonného zástupce. Dále pak platný lékařský posudek a k absolvování samotného výcviku, tedy samostatného letu je nutný průkaz radiotelefonisty, který je součástí celého kurzu a vydává se krátce na začátku. Součástí je jak teoretická, tak oblíbená praktická část, která zahrnuje minimálně 45 letových hodin.

Profesionální pilot

Nejžádanější kategorií v oblasti letecké školy je bezpochyby** kurz profesionálního pilota.** Zde jsou zahrnuty kurzy pilota dopravních letounů, dále obchodního pilota letounů, ale také obchodního pilota vrtulníků. Dalšími kurzy jsou pro již absolventy a určeny na pilotování vícemotorových letadel, pak také výcvik instruktorů a další teoretické či praktické kurzy pro piloty. Pilot dopravních letounů je z nabídky nejžádanějším artiklem a pro jeho úspěšné absolvování je základem vstup a přihláška do kurzu s dodrženou podmínkou věku, dále absolvování povinné lékařské prohlídky. Pro samostatný let je nutný průkaz radiotelefonisty, který je součástí teoretické přípravy. Aby se z žadatele stal pilot, musí mí odlétáno minimálně 200 letových hodin. Kurz samozřejmě obsahuje nejen praxi, ale i nezbytnou teorii, spolu s licencí o létání v noci, podle přístrojů IR, pilota vícemotorových letadel. Jedná se o náročné učivo, jak z hlediska teorie, tak praxe, což je vzhledem k následující odpovědnosti u řízení letadel více než povinné.

Letecká angličtina

Každý pilot, ale i navigátor a jiní, jim podobní pracovníci musí bezpodmínečně znát leteckou angličtinu. Před každým letem do zahraničí, je nutno prokázat znalosti a vyjadřovací schopnosti v jazyce používaném v radiotelefonní komunikaci, tudíž angličtině, v tomto případě letecké angličtině. Každá běžná letecká škola nabízí kurzy letecké angličtiny, a také možnost absolvovat zkoušky pro získání certifikátu ICAO. Tento certifikát musí vlastnit povinně všichni piloti letounů, vzducholodí, vrtulníků, ale i řídící letového provozu, či operátoři leteckých stanic. Pro zkoušku je vhodné absolvovat kurz, i když to není podmínkou. Je však lepší, když jste na zkoušku perfektně připraveni.

Vyhlídkové lety

Letecká škola nejen, že učí piloty k výkonu svého budoucího povolání, či jen zájemce a nadšence z oboru letectví, ale také nabízí vyhlídkové lety. Má k dispozici letadla, vrtulníky a také zkušené piloty – instruktory včetně dalších pracovníků, a proto je to nejvhodnější volba, pakliže uvažujete o vyhlídkovém letu, třeba jako dárek pro své blízké, nebo si udělat radost sami sobě. Vybírat si můžete nejen letadlo či vrtulník ale také pouze klasický vyhlídkový let, nebo spojen s instruktáží i řízení letounů a vrtulníků.

Pronájem letadel

Hodně žádanou službou v posledních letech je i samotná půjčovna letadel. Protože pilotní výcvik absolvují nejen budoucí piloti, ale i nadšenci a fanoušci létání, mají touhu si občas jen tak někam zaletět, respektive se proletět, ať už sami, nebo někoho s sebou vzít. Jenže pořizovat si vlastní letadlo asi není pro běžné občany adekvátní a tak hledají možnosti, jak si letadlo na potřebnou dobu půjčit. U leteckých škol je běžné, že ve svých hangárech mají k dispozici několik druhů a značek letadel a tak nabízí i služby pronájmu svých vlastních letadel.

Pronájem vrtulníků

To samé, co platí u pronájmu letadel, platí i pro vrtulníky. Aby Vám vrtulník byl zapůjčen, musíte se prokázat platnou licencí, tedy platným pilotním průkazem a přeškolením na daný typ vrtulníku. Nutností je i podepsání smlouvy. Pakliže nejste držitelem pilotního průkazu, může Vám být vrtulník zapůjčen, ale pouze i s kvalifikovaným pilotem.

Letecké snímkování

Letecké snímky jsou žádané a lidé je často vyhledávají. Pokud potřebujete, ať už jako firma, nebo soukromá osoba takové specifické snímky, můžete si je nafotit sami, což Vám umožníme při pronájmu jak letadla, tak pilota a to jak ve vrtulníku, tak letadle. Pakliže nemáte dobrý fotoaparát a nejste si svým fotografickým uměním jistí, pak je tu i možnost využít profesionálního fotografa.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id18513 (novesluzby.cz#24416)


Přidat komentář