Cvičení 5 Tibeťanů

Pro začátečníky doporučují odborníci začínat se třemi, pak s pěti cviky, dokud je perfektně nezvládnete a až pak pomalu přidávat další a další opakování, až se dostanete na požadovaných počet opakování 21 x každý cvik, budou z Vás opravdový mistři.

Pět Tibeťanů

Pět Tibeťanů je jogistický systém póz, které jsou velmi energizující. Je to prastaré cvičení pocházející z himálájského kláštera Šangri-La. U nás tato soustava pěti tibetských cviků byla známa jako fenomén už v 1. republice. Z hlediska medicíny jde o velmi účinnou sestavu cviků na obnovu pohyblivosti páteře, ale nejen to.

Jak nám cvičení pomáhá?

  • pomáhá balancovat správnou hladinu hormonů
  • tělo má mnohem více energie, vitality a méně nepohodlí
  • pomáhá v prevenci ztráty pevnosti kostí
  • zbavíte se dvojité brady
  • zpevní se břišní svaly
  • okysličuje se Vaše tělo
  • zvyšuje se tónování svalů
  • zlepší se Vám paměť
  • odbourává stres
  • vyčistí se lymfatický systém, toxiny z těla vyloučí rychleji a účinněji
  • cvičení pomůže zlepšit celkové držení těla
  • tělo bude napruženější a vzpřímenější

Cvičení má velký vliv na různé oblasti našeho života některé z nich jsou správný tělesný pohyb, zdravé dýchání, odbourávání stresu, kladný přístup k životu a dále. I když zůstanete čistě u fyzického provádění pěti Tibeťanů, bude to pro Vás velkým přínosem.

Možné obtíže

Techniky pěti Tibeťanů jak již bylo uvedeno napomáhají detoxikaci těla, při tom se však může stát, že pocítíte nevolnost, v počátcích cvičení. Je zapříčiněna touto detoxikací a tím, že Vaše tělo pracuje rychleji. Tyto potíže jsou jen dočasné, s postupem času zmizí. Zpomalte temto a přidávejte další cviky, až se tělo vyčistí.

Kdo může cvičit?

Cvičit může jednoduše každý, opravdu všichni bez ohledu na věk a pohlaví.

První Tibeťan

Postavte se zpříma a rozpažte ruce, rovnoběžně se zemí. Dlaně by měli směřovat směrem dolů, a nohy natažené. Otáčejte se kolem své osy ve směru hodinových ručiček 21 krát, ale zpočátku jen tolikrát, aby se vám netočila hlava a neudělalo nevolno.

Dýchání: dech by měl vycházet až z břicha operní zpěváci, divadelní herci a herečky velmi benefitují z dýchání z této části těla, také zkušení jogisti. Když se přestanete otáčet, dýchejte ještě více zhluboka až do té doby než se Vám přestane točit hlava a Vaše balance se vrátí do normálu. **Účinky: zlepšuje energii organismu.
**

Druhý Tibeťan

Lehněte si na zem, ruce podél těla dlaněmi dolů, nohy natažené. Pomalu se nadechněte a zvedněte nohy ze země, co nejvýše - nejlépe do pravého úhlu, záda a pánev musí být stále na zemi skloňte hlavu a bradu přitlačte na hrudník. Kolena mohou být zpočátku ohnutá. Začněte vydechovat a zároveň se vraťte do prvotní polohy vleže, s nohama na zemi a dlaně směrem k zemi, ruce volně podél těla. Cvičení 21 krát opakujte.

Dýchání: při zvedání nohou a hlavy vdechujte a když je pak pokládáte tak pomalu vydechujte. **Účinky: posiluje svaly břicha a zad, upravuje látkovou výměnu.
**

Třetí Tibeťan

Lehněte si na kolena, nohy těsně u sebe, dlaně po stranách Vašich boků, nechte klesnout bradu na hruď a nadechněte se. Dolní končetiny tvoří se zemí pravý úhel. Začněte s dýcháním a zvedněte při tom hlavu a krk, při tom se zakloňte v pase tak, jak jen to bude bez námahy možné. Přitom se opíráte rukama o zadní stranu stehen. Při výdechu se vracíte zpět do výchozí polohy. Pokuste se vše opakovat alespoň 21 krát.

Dýchání: při vdechování se nakláníte dozadu a při vydechování se vracíte do počáteční polohy vzpřímené,při cvičení se snažte udržovat stálou rychlost, při přechodu zezadu dopředu a naopak ke zvýšení účinnosti cvičení. Mějte také otevřené oči, aby jste si udrželi rovnováhu. ** Účinky: zlepšení funkce srdce a imunitního systému, posílení krčního svalstva.**

Čtvrtý Tibeťan** **

Sedněte si na zem na pohodlnou podložku a natáhněte nohy dopředu. Vzdálenost mezi chodidly by měla být tak 30 cm. Dlaně by měly směřovat směrem k podložce. Bradu položte na hruď. Pomalu ji zaklánějte a současně zvedejte trup tak, že ohnete kolena a ruce zůstávají na místě. Vytvoříte takový most. Současně zakloňte hlavu pomalu dozadu. V této pozici se na chvíli napínají všechny svaly Vašeho těla. Zhluboka dýchejte, a dech nezadržujte. Při návratu do původní pozice pomalu vydechujte. Návrat do původní pozice provádějte co nejpomaleji. Poté zhluboka vydechněte.

Dýchání: při zvedání z podložky vdechujte a vydechujte při návratu do původní pozice. **Účinky cviku: stimulace žláz s vnitřní sekrecí.
**

Pátý Tibeťan** **

Najděte si pohodlnou pozici vleže, obličej směrující k zemi, zapřete se o ruce a prsty na nohou. Začněte s dýcháním a prohněte se v zádech tak, aby se tělo pověsilo dolů, ale nedotýkalo se břichem země. Pokuste se udržet nohy i ruce natažené. Hlava by měla být zakloněna. S výdechem zvedněte pánev. Vaše tělo by mělo vytvořit tvar písmena V. Brada by měla směrovat směrem k hrudi. Zkuste položit Vaše chodidla na podložku. Opakujte 21 krát.

Dýchání: vdechujte při zvedání těla do tvaru V a vydechujte při pohybu zpět. Účinky: posílení zádových a břišních svalů

Po cvičení

Po ukončení všech cvičení si lehněte na břicho s pažemi roztaženými jakoby do kříže, brada se dotýká podložky a oči jsou zavřené. Vnímejte jak Vám buší srdce a krev obíhá ve Vašem těle. Ležte a relaxujte tak dlouho, než se Vaše tělo vrátí do normálu.

Otočte hlavu na jednu stranu a párkrát se zhluboka nadechněte. Pokud cvičíte Pět Tibeťanů před spánkem ujistěte se, že je mezi cvičením a spánkem interval alespoň 30-45 minut.

Pro začátečníky doporučují odborníci začít nejprve se třemi, pak s pěti cviky, dokud je perfektně nezvládnete, lze přidávat další opakování, až se dostanete na požadovaných 21 x opakovaný každý, budou z Vás opravdový mistři.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id18200 (novesluzby.cz#20345)


Přidat komentář