Buick - nejstarší automobilka

Podívejme se na začátky značky Buick. U nás nepříliš známá značka a často nedoceňovaná. Ovšem řadí se mezi největší americké značky, kromě toho je nejstarší automobilovou společností v Americe a jedna z nejstarších na světě.

Buick je americká automobilka, která prodává pouze na území Spojených Států, Kanady, Mexika, Číny, Taiwanu, a Israelu.

Historie automobilky Buick

Buick je nejstarší automobilovou společností v Americe a jedna z nejstarších na světě. Když společnost vznikla, tak se jmenovala Buick Auto-Vim and Power Company v roce 1899.

Později v roce 1903 zahrnula společnost automobilku Buick Motor Company díky skotu David Dunbar Buick v Detroitu. Později téhož roku převzal bojující společnost James H. Whitting, který jej přestěhoval do svého rodného města Flint v Michiganu, a byla přenesena pod vedení Williama C. Duranta v roce 1904.

Mezi lety 1899 a 1902 byly postaveny 2 prototypy v Detroitu od Waltera Lorenza Marra. Několik dokumentů říká, že tyto 2 prototypy převzaly řídící jednotku od Oldsmobilu Curved Dash.

V roce 1911 Buick představil auto se všemi díly karoserie, 4 roky před fordem.

V roce 1929, Buick Motor Division začal spolupracovat se sesterskou firmou Marquette. Ta ovšem skončila roku 1930.

Buick v roce 1939 zabodoval s prvním ukazatelem směru jízdy – blinkrem.

Léta 1940 – 1969 pro automobilku Buick

Na začátku tohoto období, Buick zakomponoval do svých modelů čtyř – ventilový motor o 6 nebo 8 válcích. Osmiválcové modely jsou v Americe velmi populární, přestože mají vyšší spotřebu. Od tohoto roku byly vyráběny modely jako například Special, Super a Roadmaster,až na model Special který se vyráběl do konce 60. let, všechny tyto modely se vyráběly do konce 50. let.

V průběhu 50. let se začal vyrábět sportovní a velice výkonný model Skylark až do své sedmé generace, kdy skončil roku 1998.

Od začátku 60. let se začal vyrábět model Electra, slavný Buick Riviera a model LeSabre

V 50. a 60. letech byly u mladých lidí velmi populární hot rody, kvůli váze si vybíraly malé modely aut, jelikož tyto auta byla postupně vylepšována a zaměření byl především jenom na motor. Motor V8 od Buicku byl pro tyto hot rody velice žádaný jako základ.

Nový prototyp Buick

V roce 1904 byl sestrojen nový prototyp pro vytrvalostní závody od Jamese H. Whitinga a zařídil, aby se začal vyrábět. Architektura tohoto prototypu byla postavena na modelu B.

První, který se začal vyrábět pro trh 1904 Model B a byl postavený ve Flintu státě Michigan. Ten rok vyrobily 37 vozů, žádný se ale nezachoval. Jsou ovšem 2 repliky tohoto modelu, které lze najít v Muzeu Buick ve Flintu. Tyto vozidla byly zkonstruovány se dvěma ještě existujícími motory 1904.

Síla motoru a architektura podvozku Modelu B, pomohly k sestrojení Modelu F roku 1909.

Brzký úspěch Buicku vedl k sestrojení nového motoru patentovaný Eugenem Richardem. Vytvoření společnosti General Motors je další etapou úspěšnosti Buicku.

Design Buicku

Základní design Buicku 1904 byl optimálně vyvíjen podle dnešních standardů. Dvojitý-„Flat“ motor, představoval další pokrok Buicku, motor měl vyšší točivý moment a nové šasi. V té době se motor používal především u motorek, ale můžeme ho také najít ve známem Citroenu 2CV.

Závodní model Napier

Durant byl velmi ekologický promotér a brzy se Buick stal největším výrobcem automobilů v Americe. Aby byl z tohoto nějaký výdělek, tak Durant přepsal firmu na obrovskou korporaci General Motors. Durant se snažil, aby se General Motors zaměřila především na Buick a podle schéma, byl blízko k tomu stát se nejlépe prodávaným automobilem, naproti stál už jediný protivník – Cadillac. Zákazníci chtěli na Buicku, aby byl komfortní, ne tak drahý jako Cadillac. Buick se inspiroval svým závodním modelem Napier, který vyhrál první pořádaný závod v Indianapolis Motor Speedway.

Moderní doba pro automobilku Buick

V roce 1984 společnost Buick zaznamenala svůj největší úspěch v prodeji automobilů. Bylo to díky padající ceně oleje a díky tomu byla poptávka na vozy vyšší – třídy, které byly velice výkonné a měly zakomponované turbo.

Následně opět prodeje spadly s luxusními vozy, s vozy vyšší a střední třídy mezi lety 1985 – 1990. Zákazníky lákaly sportovní luxusní kompaktní vozy od německých výrobců, jako třeba BMW.

Prodejní čísla Buicku opět padaly a byly zavřeny segmenty pro kompaktní a výkonná auta. Od roku 2000 je Buick jednou z tradičních luxusních společností ve firmě GM, kde je zaměřen na komfort a bezpečnost vozů, zatímco Cadillac se zaměřil na výkonné a výjimečně stylizované vozy. Dva modely od Buicku byly velkými konkurenty Lexusu, model LaCrosse byl konkurentem Lexusu ES a Buick Rendezvous proti Lexusu RX, právě v době kdy Cadillac vyrobil svůj výkonný luxusní model CTS.

Buick představil své první SUV v roce 2001, Buick Rendezvous, což mělo přilákat nové mladé zákazníky. Vedoucí prodeje modelu Rendezvous zvolil agresivní přístup k ceně tohoto auta. Jeho konkurenti Acura MDX stála o 6500 dolarů víc a Lexus RX300 stál v přepočtu 8000 dolarů víc. Modelu Rendezvous se vyrobilo z 30000 na 40000 vozů za rok, což pomohlo velice chabým prodejům Pontiaca Aztek díky přenesení tohoto auta do Mexika.

Budoucnost Buicku

V roce 2005 GM zmenšila cenu Buicku. Buick chtěl, aby jeho vozy byly postaveny na odpružení od GM tzv. Zeta projekt díky tomu by Buick vyráběl automobily s náhonem na zadní nápravu, ale nestalo se tak. GM začal upevňovat vztahy mezi značky Buick, Pontiac a GMC k jednotnému prodeji vozů.

Pérování projekt Zeta byl použitý na Holdenu Commodore a novém Chevroletu Camaro 2010 a na posledním modelu Pontiacu před jejím skončením. Buick však přežil oproti dvěma společnostem Pontiac a Saturn.

Buick byl úspěšný v Číně a tento úspěch pomohl společnosti přežít a odvrátit bankrot.

Buick nahradil úspěšné modley Century a Regal modelem LaCrosse (v kanadě známý jako Buick Allure) a modely LeSabre a Park Avenua, byl nahrazený modelem Lucerne v roce 2006. SUV od Buicku Rendezvous a Rainier byly odstaveny pro jejich úspěšného nástupce 2008 Rainier, mezitím kdy pomalu se prodávající rodinný minivan Terazza byl vypuštěn do výroby roku 2008.

V roce 2009 Buick vypustil do světa nový model LaCrosse sedan. V Americe byl Buick obrovským konkurentem Lexusu, díky svými stylovými a luxusními modely.

V roce 2009 se Buick spojil s Jaguarem a stal se nejspolehlivější značkou ve Spojených Státech Amerických.

Buick, dál pokračuje s výrobou svých modelů LaCrosse a Lucerne.

Nový Regal s manuální převodovkou

V roce 2011 se vrátí do výroby nový Regal a mohl by se stát po 20 letech prvním autem, který bude mít manuální převodovku a supervýkonný motor s kompresorem. Buick bude prezentovat své nové sedany v Číně. Se základním designem LaCrosse je přímým konkurentem aut Acura TSX a Volvo S60.V mezinárodních prodejích je model LaCrosse velice úspěšný.

Současné modely automobilky Buick

  • LaCrosse – luxusní sedan vyšší střední třídy,
  • Lucerne – luxusní sedan vyšší třídy,
  • Enclave – luxusní SUV vyšší třídy
  • a plánovaný Buick Regal.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id18293 (novesluzby.cz#21565)


Diskuze a zkušenosti

Mierk | 31.05.2017 19:51
Tatra je straší


Přidat komentář