Posilovací stroje ve fitness

Při první návštěvě fitness můžete být překvapeni směsicí různých posilovacích strojů, z nichž některé třeba ani neznáte. Seznámíme Vás se stroji, které jsou součástí posiloven, a k čemu slouží. Budete tak připraveni na Váš první vstup do neznáma.

Typy trenažérů ve fitness

  • Rotopedy
  • Eliptocké ergometry
  • Eliptické trenažéry
  • Běžecké pásy
  • Cyklotrenažéry

Rotopedy

Rotoped patří mezi nejoblíbenější a zároveň nejrozšířenější formu jakéhokoliv tréninku. Rotoped využívají i vrcholoví sportovci, jako aerobní část jejich tréninku. Zátěž si můžete volit manuálně, nebo elektronicky, podle toho, jaký rotoped je v konkrétní posilovně.

  • možnost výběru rotopedu s programy; rotopedy bez programu; rotopedy horizontální

  • tvarování stehen, hýždí, břicha

  • pravidelný trénink má pozitivní vliv na krevní tlak

  • pravidelný trénink snižuje klidový i zátěžový puls

  • posilování srdce

  • zvyšování vitální kapacity plic

Ergometry

Eliptický ergometr je elektricky ovládaný stroj.

  • umožňuje řídit zátěž prostřednictvím počítače, dle tepové frekvence

  • možnost použít jeden z přednastavených programů

  • díky spolehlivosti a naprosté přesnosti zobrazovaných a měřených údajů je většina ergometrů předurčena pro terapeutické využití v domácím prostředí, zdravotnických i diagnostických zařízeních

  • pozitivní vliv na srdce, oběhový systém, podporuje spalování

Epileptické trenažéry

  • umožňují efektivní posilování celého těla

  • procvičení všech svalových skupin

  • účinné podporování látkové výměny

  • minimální zátěž pro klouby

  • posílení nohou, hýždí, boků

  • posílení paží, ramen, prsou, zad

  • kombinuje dva sporty: běh a jízdu na kole

  • při cvičení nesedíte, tak jako u rotopedu, čímž více zapojujete stehna a hýždě

  • vhodné při snižování nadváhy

Běžecké trenažéry

Počítač měří čas, rychlost, jakou běžíte, absolvovanou vzdálenost, spálené kalorie a tep srdce.

  • umožňují chůzi i běh, což představuje přirozenou formu pohybu každého z nás

  • vhodné i pro starší osoby

  • vhodné i pro osoby s nadváhou

  • pozitivní působení na oběhový systém

Cyklotrenažéry

Jedná se o jízdu na pevném stacionárním kole. Toto cvičení se řadí mezi čisté aerobní formy cvičení. Regulátor zátěže Vás informuje o rychlosti, času, vzdálenosti, srdečním tepu i počtu spotřebovaných kalorií. Společným znakem cyklotrenažérů je tuhý rám, možnost vertikálního i horizontálního nastavení sklonu  řídítek a sedla v mnoha polohách.

  • poskytuje tělu dostatečnou intenzitu zatížení

  • vysoce efektivní vliv na rozvoj oběhového i dýchacího systému

  • čidla snímají Váš srdeční tep na řídítkách

  • odpor můžete nastavit pomocí regulačního kolečka

Stroje ve fitness

  • Veslovací trenažéry
  • Posilovací stroje

Veslovací stroje

  • stejnoměrné posílení veškerých hlavních svalových skupin

  • zvýšení výkonnosti srdečního a oběhového systému

  • podpora látkové výměny

  • zvýšení okysličování organismu

  • pozitivní vliv na sílu a vytrvalost

Posilovací stroje

  • odstranění bolesti zad

  • posílení celého těla

  • zlepšení celkové psychické pohody

  • růst svalové hmoty

  • posílení svalové hmoty

Posilovací lavice zaměřená na břišní svalstvo

  • posiluje a tvaruje horní, dolní i šikmé břišní svalstvo

  • odstraňuje bolesti zad

  • nezatěžuje krční páteř

  • klade minimální požadavky na pohybovou zdatnost

  • Posilovací lavice na bench

  • Posilovací multifunkční
  • Posilovací lavice pro cvičení s činkami
  • Posilovací lavice na záda

Posilovací věže

Umožňuje procvičování hned několika svalů na jednom stroji, například:

  • posilovač prsních svalů

  • posilování bicepsu

  • předkopávání - posilování nohou

  • zakopávání - posilování nohou

  • simulace veslování

  • bench press

  • tricepsové tlaky

Benchpressová posilovací lavice

  • umožňuje posilování s činkami

Leg Toner Vario

  • posílení a zpevnění hýžďových svalů

Tipy, pro nákup posilovacích strojů domů

Parametry, podle kterých kupovat posilovací stroje

  • Nákup epileptického trenažéru - Vaše hmotnost se při cvičení přenáší do středového složení eliptického trenažéru. Pokud není toto složení kvalitní, dojde zde velmi brzo k vymezení nežádoucí vůle a užívání eliptického trenažéru se stává noční můrou.  Vybírejte stroj, který má středové složení s kuličkovými ložisky. Kvalitní značkové eliptické trenažéry osazeny ocelovými ložisky i v jednotlivých kloubních spojeních, tyto zajistí bezproblémový chod s dlouhou životností.
  • Nákup běžeckého trenažéru - sledujte sílu motoru, těžší cvičenci by měli volit silnější motory, zajistí si tak dlouhou životnost pásu. Kvalitní trenažéry jsou vybaveny nejen tréninkovými programy řízenými zátěžovým profilem, ale také programy řízenými tepovou frekvencí, které vám pomohou provádět trénink v optimálním rozmezí tepové frekvence pro dokonalý trénink srdce a oběhového systému.
  • Možnost polohování jednotlivých opěrek a adaptérů - můžete jimi upravit posed a průběh cviku upravit podle konkrétních tělesných proporcí
  • Možnost volby rozsahu úhlu sedáku a zádové opěrky
  • Převodová lanka - jejich životnost se odvíjí od kvality použitých materiálů, správného průměru. Není-li zvolen vhodný průměr lanka, dochází rychle k opotřebování.
  • Kladka - u kladek je důležitá pevnost materiálu a osazení ložisky. V případě, že je ložisko v nekvalitní plastové kladce, tato velmi rychle odejde.
  • Délka záruky, zajištění servisu
  • Cena - porovnejte si cenový rozsah u požadovaného typu stroje a zvolte dle požadované kvality patřičnou kategorii. Je lepší nedávat přednost nejlevnějším modelům.

Tipy, jak efektivně posilovat

  • Pravidelnost cvičení - denně stačí třicet minut středně intenzivního cvičení, abyste se udrželi ve formě a současně zabránili ochabování svalů.
  • Spalování tuku - cvičte pravidelně, ovšem ne příliš intenzivně. Cvičíte-li intenzivně, spálíte méně kalorií, protože nedostatek kyslíku ve Vašem těla zabrání, aby došlo k účinnému spalování tuku.
  • Hmotnost zátěže - důležitější, než zátěž je správná technika cvičení, která Vám pomůže získat vypracovanou, pružnou postavu. Toužíte-li po nárůstu svalové hmotnosti, pak se zaměřte na postupné zvyšování zátěže, ovšem počítejte s posilováním po dobu několika let. Ze dne na den nic nejde.
  • Bolest při, po cvičení - během cvičení byste rozhodně neměli cítit bolest. Rčení typu „co bolí, to sílí“, v tomto případě neplatí. Něco jiného je, když Vás bolí tělo po tréninku, a to především druhý, či třetí den. Tato bolest se většinou projeví u cvičení, na které Vaše tělo nebylo zvyklé, nebo cvičíte po dlouhé době a tělo reaguje bolestí na procvičení svalů, které do té doby zahálely.
  • Osobní trenér - určitě využijte služeb trenéra, a to zvláště, pokud s cvičením v posilovně začínáte. Pomůže Vám totiž při předvádění cviků, zkontroluje techniku Vašeho cvičení.
  • Jídlo před cvičením - nemusíte být hladoví před cvičením. Doporučené dvě hodiny jsou příliš dlouhé. Určitě Vám neuškodí před samotným cvičením energetická tyčinka, banán apod.
  • Množství jídla - mylně se někteří domnívají, že když cvičí, tak poté mohou jíst více jídla, nebo energetičtější jídlo. V případě, že Vám jde o to docílit štíhlejší postavy, rozhodně neměňte své stravovací návyky, co se týče množství jídla. Základem by pro Vás mělo být pravidlo, že musíte přijmout méně kalorií, než kolik jich spálíte.
  • Pití během cvičení - na pití nezapomínejte. Hned při vstupu do posilovny, si objednejte pití, rozpustný vitamín, obyčejnou vodu, nebo isotonický nápoj. Vypijte minimálně 0,5 litru tekutin během Vašeho tréninku, trvá-li zhruba jednu hodinu. Jste-li v posilovně delší dobu, vypijte tekutin více.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id17982 (novesluzby.cz#21289)


Přidat komentář