Lakýrnické a karosářské práce

Jste řidič? Máte svůj oblíbený automobil a když se na něm něco pokazí, opravujete si vše sám nebo jezdíte do autoservisu? Je skvělé umět si opravit auto sám, ale na druhou stranu práce odborníka je většinou kvalitnější.

Když se v dobách před několika desítkami let na autě něco pokazilo, mnoho majitelů si dokázalo opravit závadu samo, pokud ovšem měli náhradní díly, což bylo taky častým problémem. Dnešní automobily jsou však mnohem složitější. A to se týká nejen motorů, ale i elektronického systému auta. Pokud se na dnešním moderním autě něco pokazí, většinou si neví rady ani ten, kdo si na starých škodovkách, trabantech nebo wartburdzích vše naprosto běžně opravoval sám. Technika jde stále kupředu, což se samozřejmě týká i** automobilů**. Nevýhodou tohoto pokroku je to, že závady na automobilech jsou často takového charakteru, že si je svépomocí prostě už opravit nedokážeme.

Autoservisy, opravy aut, výměna pneumatik

Proto je výhodnější navštívit s porouchaným vozidlem** autoservis**, a to jak z hlediska času, protože zkušenému automechanikovi trvá práce mnohem kratší dobu než laikovi, tak z hlediska kvality práce, protože odborně provedená oprava je mnohem kvalitnější a mnohem déle vydrží.

Odborníci na slovo vzatí rozumí i dnešním moderním autům a často dokáží opravit i ty závady, se kterými si laik i při sebevětší snaze prostě poradit nedokáže. Kromě oprav nabízejí v autoservisech i jiné služby, například výměnu či prodej pneumatik, obnovení státní technické kontroly, měření emisí, prodej náhradních dílů, prodej olejů a maziv, servis auto klimatizací, karosářské práce atp.

Lakýrnické práce, lakování karoserie, oprava laku

Máte už starší auto a chtěli byste jej nově nalakovat? Když se nalakuje staré auto, vypadá pak jakoby právě sjelo s výrobní linky. Lidé se pak často diví, jak krásně a nově může vypadat staré auto, když dostane nový „kabát“. Nebo máte poškozený lak jen na některých částech karoserie? V takovém případě je možné sjednat nalakování pouze té části karoserie, která to potřebuje. Lakování jednotlivých dílů karoserie je prováděno tak, aby bylo barevné provedení identické s původním. Díky tomu je přechod mezi staršími a nově nalakovanými díly nepostřehnutelný, což se ovšem samozřejmě týká jen novějších aut, protože stará auta už prostě mají svou „patinu“, takže nově nalakovaný díl oproti těm ostatním „svítí“ novotou.

Pokud se při potřebě lakování karoserie poohlédnete ve více auto lakovnách, pak možná zjistíte, že ceny za tyto práce jsou dosti rozmanité. Je to dáno tím, že kvalita a cena lakýrnických barev, které jsou na českém trhu dostupné, je hodně různorodá. Auto lakovny tak často stojí před dilematem, zda nabízet služby levnější a méně kvalitní nebo kupovat ty nejdražší laky, což se ovšem promítne v konečné ceně. Proto se doporučuje dát přednost kompromisu a volit ty auto lakovny, u nichž je cenová hladina lakování karoserie někde uprostřed. Samozřejmě je možné zapátrat i mezi ostatními řidiči a poptat se jich na jejich zkušenosti s auto lakováním.

Jak probíhá lakování auta?

Pokud se automobil lakuje celý, je nutné utěsnit všechna skla a ostatní části, které nemají být nalakovány. Pak už se může začít s** lakováním auta.** To je jednodušší a rychlejší typ postupu lakování auta, který často používají amatérští auto lakýrníci nebo domácí kutilové. Pokud však chcete nalakovat celé auto a chcete, aby lak vydržel co nejdéle, je lepší jednotlivé díly odmontovat, na lakování je určitým postupem předpřipravit a teprve pak lakovat. Častější je případ, kdy je potřeba nalakovat pouze některé části karoserie, na kterých je lak nějak poškozený. I v takovém případě se lakovaná součást karoserie musí nejprve demontovat z vozu a poté se z ní ještě odmontují případné součástky, které se lakovat nebudou.

Pak přichází na řadu příprava na lakování – provede se vybroušení, vyrovnání a vytmelení dílu do přesné roviny a poté se znovu provede vybroušení. Pak následuje nanesení plniče, který se dává pod metalízu nebo barvu a nakonec se aplikuje bezbarvý lak. To však stále ještě není vše – následně se díl musí vypálit v lakovací peci a pak ještě nechat vysušit a vytvrdnout. Nově nalakované díly se nedoporučuje mechanicky příliš namáhat, proto je dobré alespoň jeden měsíc po nalakování nejezdit s autem do myčky, auto neleštit atd.

Opravy karosérií, opravy zkorodovaných částí karoserie

Při opravách karosérií se nejčastěji opravují** drobná poškození karoserie**, která většinou vzniknou při parkování, přejíždění obrubníku nebo jiných „drobných“ nehodách. Opravy karosérií mohou rovněž zahrnovat opravy zkorodovaných částí karoserie. Pokud je nutné pravit větší škody na karoserii vzniklé při větších haváriích, je naprosto nutné, aby byly zachovány původní parametry karoserie, které karoserie měla už z výroby. Máme na mysli zachování tuhosti karoserie a jejich deformačních zón. Díky tomu bude mít automobil stejný bezpečnostní standard jako měl i před havárií.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id17357 (novesluzby.cz#23401)


Přidat komentář