Autolakovna - Písek a okolí

I sebešikovnější řidič může být účastníkem dopravní nehody. Pokud nehoda zanechala na Vašem autě šrámy či poškozené plechy, řešením opravy vozidla je návštěva autoservisu, nejlépe takového, který se zaměřuje na lakýrnické práce.

Autoservisům, které se zaměřují speciálně na provádění služeb lakýrnických, se v běžném životě říká autolakovna. Jde o specializované služby lakování karosérií a drobné klempířské práce. Vyškolení profesionálové mají velké zkušenosti v oblasti lakování. Není jednoduché na pomačkaném autě docílit sjednocení barvy, přelakovat škrábance a rýhy stejným odstínem barvy auta tak, aby nebylo poznat, že auto prošlo dopravní havárií. Takové služby provádějí velmi šikovní a zruční autokarosáři, dokážou rozbité auto opravit tak, že nejen laik, ale ani zkušený odborník nepozná, kde a jak bylo auto nabouráno či poškozeno.

Kvalifikování autolakýrníci Písek se zaměřují na lakýrnické práce prováděné na osobních i nákladních automobilech, na jednostopých vozidlech, ale i na lakýrnických pracích prováděných na starých krásných veteránech. Především právě práce na veteránech vyžaduje velmi přesnou a  akurátní práci. Autolakýrníci jsou profesionálové, kteří se svému řemeslu vyučili ve speciálně odborných školách, a složili závěrečné zkoušky. Tito automechanici vlastní výuční list na automechanika, autolakýrníka či autoklempíře, anebo maturitní vysvědčení s oborem na automobilový průmysl.

Karosářské práce Písek, opravy karoserie vozidla

Autoservisy, které nabízí převážně karosářské práce, se zaměřují buď na opravy celé karoserie vozidla, nebo jen opravy různých poškozených částí a dílů. Jestliže má Vaše auto poničené plasty, zničenou karoserii či jen z části zkorodované některé díly, zkušený autokarosář si s těmito opravami lehce poradí. Dalo by se říci, že čím zkušenější autoklempíř a autolakýrník, tím je práce provedena kvalitněji a precizněji. Tak jako u každé profese, i u této je kvalita práce spojena s dlouholetou praxí.  Dnešní autoservisy poskytují také nafocení či natočení celkové opravy vozidla a karoserie, aby zákazník měl přehled o celkovém průběhu prováděných služeb, o podrobném přehledu, jakým způsobem se auto opravovalo, jaké díly se musely vyměnit či opravit.

Drobné autokarosářské a lakýrnické práce občas potřebuje každý majitel vozidla. A to nejen ten, co je účastníkem dopravní nehody většího či menšího rázu, ale také ten, který parkuje své vozidlo ve městě. Drobným poškozením laku a karoserie vozidla se v hustém provozu nevyhnete, ale také při parkování, přejíždění překážek či obrubníků, apod.

Přelakované vozidlo, lakýrnické práce Písek, přelakování karoserie

Při koupi nového vozu se zaměřte také na to, zda je kupované vozidlo částečně či celé přelakované. Jestliže jde o havarované vozidlo, určitě má přelakované opravované části vozu, které se musely opravit či úplně vyměnit. Protože se nové autodílny dodávají nenalakované, je potřeba tyto díly nalakovat na požadovaný odstín, a jen málokdo namíchá odstín úplně stejný s odstínem vozidla. Problém totiž vzniká hlavně tím, že samotné auto svým stářím ztrácí sytost své barvy působením sluníčka či povětrnostních vlivů. Proto namíchání přesného odstínu je obrovské umění, nejlépe tuto práci zvládá stroj napojený na počítač, který barvu určí nejpřesněji.  Dá se říci, že ale odborníci na autolakýrnické práce svou práci provádějí opravdu kvalitně, tak aby rozdíly v barevných odstínech opravovaných dílů byly neviditelné.

Často se proto stává, že auto nemá celistvou barvu, že každý vyměněný autodíl jde poznat. Řešením je přelakování celé karoserie vozidla, ovšem tato služba je velice finančně náročná. Záleží jen na majiteli vozu, zda mu vadí různobarevné odstíny vozidla a auto používá jakou svou image, nebo majiteli vozidla nezáleží na vzhledu vozidla a auto mu slouží pouze jako přepravní či dopravní prostředek, určený k běžné spotřebě. Velkým kladem přelakování celé karoserie automobilu je krásné nově nalakované auto, které jistě každého kupujícího zaujme více, než vozidlo, které má nastříkaný každý díl plechu do jiného barevného odstínu.

Opravy karosérií bez poškození laku Písek

Havarované vozidlo je možné opravovat různými metodami a způsoby. Opravovat karosérií lze například tahovou technikou či vymačkáváním plechu. Jestliže se tyto dvě metody používají kombinovaně, nedochází k poškození laku, a proto není zapotřebí přelakování vozidla. Šikovní autoklempíři svou práci provedou tak šetrně, že k poškození laku nedojde.

Metoda vymačkávání plechu znamená velmi jemné a opatrné vymačkávání zničeného a zdeformovaného plechu za pomocí nástrojů, které se lehce dostanou do nepřístupných míst. Technika tahová se používá tehdy, jestliže se k opravované části plechu není možné dostat z vnitřní strany. Nejčastějšími nástroji tahové techniky je speciální kladivo a čepy, kterými se poničené plechy srovnají do původního stavu tak, aby nedošlo k poškození laku.

Při opravách karosérií ovšem nejčastěji dochází k drobným kosmetickým vadám, které je zapotřebí kvalitně a precizně napravit. Míchání stejného barevného odstínu, jakou má opravované vozidlo, vyžaduje přesné namíchání barev. Špatný odstín způsobí škaredý vzhled vozidla, na kterém je patrná výměna dílů. Takové špatně nalakované auto nepůsobí pěkným vzezřením. Prodej špatně nalakovaného auta snižuje prodejní cenu vozidla. Důležité je rovněž správné nanášení laku, aby nevznikaly nežádoucí bublinky a prasklinky. Lak musí být nanášen nejlépe stříkáním kvalitními stříkacími pistolemi, které zaručují preciznější práci než nanášením laku štětcem.

Autoveterán, údržba veteránů Písek

Co je to autoveterán? Mezi veterány patří auta, jejichž stáří je vyšší než 25 let. Mnoho autoservisu v naší vlasti se specializuje na renovaci a údržbu veteránů. Tato práce je pro mnoho automechaniků spíše koníčkem, nežli běžným zaměstnáním. Renovace starých vozidel vyžaduje vlastnit staré přesné technické postupy a příručky daného typu vozidla, umění zrenovovat vnitřek i vnějšek vozu přesně podle původního vozu. V naší republice existuje mnoho muzeí, kde si lze prohlédnout staré vozy různých modelů ve velmi zachovalém stavu. Tyto vozy již většinou nejezdí v běžném provozu, slouží převážně pro potěšení majitelů či pro ukázkové přehlídky vozu. Mezi veterány patří nejen osobní vozy, ale také různé hasičské, válečné i policejní vozy, nákladní vozy, koňské spřežení či kočáry.

Rekonstrukce starého modelu vozu žádá nadmíru šikovné ručičky, které si mnohdy musí náhradní díly vyrobit sami, jelikož je původní fabrika již nevyrábí. A nejde jen o práce automechaniků, autolakýrníků, ale také je potřeba šikovného truhláře a čalouníka. Zrekonstruované vozidlo je možné používat do běžného provozu pouze po provedení technické kontroly a zapsání vozidla do seznamu veteránů na příslušný úřad.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id17473 (novesluzby.cz#23572)


Přidat komentář